Gilletten mainos puhuttaa – menikö firma liian pitkälle?
Viime vuosina puhe naisten ja miesten tasa-arvosta, seksuaalisesta häirinnästä ja sen tuomittavuudesta sekä yleisestä ilmapiiristä esimerkiksi työpaikoilla on lisääntynyt huomattavasti. Tämän on huomannut myös miesten parranajotuotteita pääasiassa valmistava Gillette.
Yritys tekikin me too –teemaan sopivan mainoksen, jossa käydään läpi joitakin miesten väärinkäytöksiä. Ehkä ei-niin yllättäen erikoinen mainos on saanut aikaan valtavan palauteryöpyn, ja moni ihmettelee, miten Gillette voi tehdä mainoksen, jossa ei nähdä kertaakaan parranajotuotteita tai partaansa ajavia miehiä. Osa on kommentoinut mainoksen yhteyteen sen olevan hieno ulostulo, kun taas jotkut toiset näkevät mainoksen asiattomana miesten syyllistämisenä. Mitä mieltä sinä olet?